BUDAK 13 TAHUN ROGOL MAYAT JANDA

Tak tahan melihat adengan pemerkosaan, seorang budak 13 tahun malah terikut untuk merogol seorang mayat janda di Riau pada 29/03/2017.

Hal itu berlaku ketika suspek pertama (IM) yang berusia 17 merogol mangsa yang merupakan janda di intip oleh suspek ke 2 (ZA) berusia 13 tahun.

Ketika ZA mendekati keduanya, IM meminta tolong kepada ZA untuk membantunya memegang kaki mangsa yang pada saat itu cuba melawan.

IM kemudian mencekik mangsa hingga meninggal dunia sebelum merogolnya secara bergilir.

Dimaklumkan kedua mangsa tidak saling mengenali, pembunuhan tersebut bermula dari IM yang menghantar mangsa untuk balik ke rumah kerana terlalu larut malam ketika menghadiri sebua acara MTQ.

Di tengah jalan, IM cuba mengajak mangsa untuk menjalinkan hubungan intim, namun mangsa menolak.

Berang dengan hal itu, IM kemudian bertindak kasar menolak mangsa hingga terjatuh. Mangsa yang meronta-ronta meminta tolong di dengari ZA, ZA kemudian mendekati bukan untuk menolong tapi malah sebaliknya membantu IM kerana tertarik melihat IM menyetubuhi mangsa.

Selepas keduanya puas, mayat mangsa diletakkan kedalam guni dan menguburkan di rumah kosong berhampiran.

Pelik dengan keadaan guni yang ditanam separuh itu, dilaporkan kepada kedua orang tuanya.

Tidak sampai 24 jam, pihak polis Riau Rengsang Barat terus menyelesaikan pembunuhan itu.

Bagaimanapun kedua suspek telah melakukan adengan ulang semalam di lokasi kejadian.

Dalam reka ulang kejadian berkenaan, kedua suspek menunjukkan 25 adengan.

IM berkata dia tidak tahu ketika ia melakukan perbuatan terkutuk itu mangsa sudah pun meninggal dunia akibat di cekik ZA, "saya tertarik ketika melihat mereka dan ingin mencubanya," katanya.

Atas perbuatan keduanya, masing-masing dikenakan dengan hukuman penjara selama 15 tahun memandangkan keduanya masih remaja di bawah umur.


Ulasan