WARGA EMAS CABUL BUDAK 9 TAHUN

KUCHING: Terbuang usia 20 tahun di penjara kerana merogol seorang gadis bawah umur nyata tidak mengisafkan seorang warga emas berusia 67 tahun.

Lelaki yang dikenali sebagai Uncle Liu atau nama sebenarnya Peter Liaw Ten Sian, sebaliknya kembali mengganas, bukan sekali tetapi dua kali terhadap seorang kanak-kanak berusia 9 tahun 7 bulan.

Menurut fakta kes, kejadian berlaku sekitar jam 5 petang pada 8 April lalu, ketika mangsa menonton televisyen di rumahnya di Kampung Semariang Batu, dekat sini.

Lelaki hidung belang yang juga rakan keluarga kemudian masuk ke rumah tersebut dan menonton televisyen bersama-sama mangsa.

Sekitar 20 minit kemudian ketika mangsa berseorangan di rumah, suspek telah memanggil mangsa untuk masuk ke bilik utama di rumah berkenaan sebelum memintanya berbaring di atas katil.

Mangsa kemudian dibogelkan dan suspek menyerahkan telefon bimbitnya untuk dimain mangsa.

Setelah itu, suspek meletakkan jarinya ke dalam mulut sebelum memasukkannya ke dalam alat sulit kanak-kanak terbabit.

Perbuatan itu berakhirnya 10 minit kemudian dan suspek telah mengugut mangsa agar tidak memberitahu sesiapa, terutama kedua ibu bapanya.

Empat hari kemudian, suspek sekali lagi mengulangi perbuatan yang sama ketika mangsa juga berseorangan di rumah.

Selepas membogel mangsa, suspek telah menindihnya sebelum mengulangi perbuatan meletakkan jari ke dalam alat sulit kanak-kanak tersebut.


Ulasan